Wednesday 14 November 2012

Says..masyukk *o*

Assalamualaikum pembuka bicara..

Semalam aku baru daftar SAYS (Malaysia's Social News Network). Tertarik nak join sebab ramai sangat blogger dok post pasal benda alah ni. Depa kata benda alah ni lebih masyuk kalau dibandingkan dengan Si Nuff. Hmm disebabkan aku sekarang ni penganggur tegar, makanya teringin jugaklah aku nak try. Dah alang-alang umah ada tenet plus rajin dok online 25 jam, better aku try. Kalau jadik boleh jugaklah aku cewi kat mak aku yang hari-hari dok beletiaq sebab asyik mengadap laptop. Ecece..Hehe nawaitu dah salah..


Wokehlah meh kita tengok jumlah sen yang aku dapat setakat ni.


Mesti ramai yang cakap, ek eleh baru ada 6 hengget dah nak tayang. Hmm sapa yg cakap macam tu sila angkat tangan.. Hehe tak kisah pon. Relekslah baru join kemarin. InsyaAllah akan terus cuba menaikkan jumlah itu.

Ada sapa-sapa berminat nak join?? Meh DAFTAR SINI 

Tapi aku ada masalah sket nak tanya ampa-ampa yang lebih otai bab-bab says ni. Macam mana aku nak dapatkan unique URL untuk share kat blog??

Kalau tengok kat kebanyakan tutorial yang dibuat, lepas klik iklan akan ada button broadcast macam gambaq yang aku pinjam drpd blog Zon Permaisuri Chomel. Button hijau tu.


Hah lepas klik button tu akan keluaq unique URL macam gambo kat bawah ni, juga dipinjam daripada blog Zon Permaisuri Chomel

Tapi yang aku pulak, lepas klik iklan yang digerami, terus keluar macam ni..


cuma boleh broadcast dekat FB, Tweeter, In, n gogle +1 aja. Kat mana nak carik unique URL tu ek??adakah kena klik "View the website", then copy link add yang kat atas skali tu??Atau ada cara lain?? Mohon pencerahan!!!!


Tolong sat..dapat pahala tau!!


**babai**





sudah baca?? komen sket leh?? tengs

6 comments:

Unknown said...

says memang mengutungkan....

Syazana Zainn said...

ok what dah rm6 :)

nnt boleh la tukar2 link :)

Kekzamanis said...

Salam.. ^_^

MM datang dari blog Zon Permaisuri Chomel untuk bantu awak.. MM dah sediakn tutorial ringkas untuk awak & kawan2 lain yang ada masalah sama macam awak.. Jom MM tunjuk macamana nak dapatkan Unique Link tu!

http://pape-jer.blogspot.com/2012/11/tutorial-cara-nak-dapatkan-unique-link.html

Unknown said...

@Fendy
baru berjinak2

Unknown said...

@Syazana Zainn
tukar2 link..boleh jugak..hehe

Unknown said...

@Misz Mieza
dah baca..time kasih banyak2 sudi memberi pencerahan..hehe