Sunday, 16 December 2012

Aku mau kurus!!

Assalamualaikum pembuka bicara..

Hari ni ada sikit kerajinan untuk kemas almari baju. Susun semula and asingkan baju yang dah tamau pakai. Kalau elok lagi boleh kasi kat sepupu-sepapat kat kampung. Hehe. 



Ngah asyik dok mengasing baju tetiba ternampak baju mak aku yang dia pakai masa zaman anak dara dulu. Baju kurung cotton corak polka dot. Cantik. Terus cakap kat mak, aku nak baju tu. Mak aku cakap ameklah kalau padan. Haish awat pulak tak padan? (beletiaq dalam hati)


Tanpa segan silu, aku terus sarungkan baju. Waaaaa ketatnya. Tak muat nak masuk lengan pon. Sedih. Terus ngadu kat mak. Mak kata baju tu dia pakai masa umoq dia 25 kalau tak silap. Haiya, umoq aku baru 23 tapi dah tak boleh nak muat baju mak. Kesedihan bertambah n semakin bertambah bila mak cakap masa umoq 25 berat dia 45kg. Jauh beza ngan aku yang baru umoq 23 tp berat dah cecah 54. Terbalik!! Ofkoslah tak muat. Waaa reyau sepanjang hari.

Lepas ni kena kuatkan semangat untuk diet. Doakan aku ek.

**babai**



sudah baca?? komen sket leh?? tengs

9 comments:

fadh leyanie said...

semoga berjaya dalam proses diet.^^

ಞNUR SYAFINASও said...

chaiyok >!

Nieyxzha Hassan said...

Gambate!!^^

Jom join ga nieza

http://www.nieyxzha.com/2012/12/banner-doodles-giveaway-by-nieyxzha.html

dEdEQ dE wIshEs said...

SEMOGE BERJAYA .. HEHE

Anonymous said...

gemok..gemok

P.A. said...

hehehe diet jgn xdiet...:)

Hanna Nabiella said...

54 tu level ideal tau..haha, tapi xpela..gudluck dalam berdiet..jom join first contest dari hanna ^^

http://www.farhanabiella.my/

Alia Laila said...

Haha saya pun tak muat baju kahwin mak saya T_T

Teenager Housemaid said...

kite pon nak diet..:(